Beurs, Zakelijk
10 Manieren om Mensen naar je Beursstand te Trekken
Wanneer heb je nu zoveel potentiële klanten op één plek? Daarom zijn beurzen een van de beste mogelijkheden om mensen bewust te maken van je merk. Een van de grootste uitdagingen voor alles deelnemers is om publiek te trekken, maar daar gaan wij je bij helpen.
Steel de show met jouw beursstand met deze tien vlugge tips:
1. Lok mensen met je verschijning
Dit is waarschijnlijk het belangrijkste dat je moet doen voor je beursstand. Het is het eerste wat mensen zullen zien als ze in de buurt van je stand komen.
Verzin voordat je je beursstand ontwerpt een goed verhaal dat je wilt vertellen aan de bezoeker. Gebruik vervolgens treffende en relevante afbeeldingen die mensen nieuwsgierig maken naar jouw bedrijf. Zorg ervoor dat alle eye catchers van veraf zichtbaar zijn met een banner met de juiste afmetingen.
Het is ook belangrijk om een uitnodigende en toegankelijke sfeer neer te zetten die zorgen dat mensen in de rij zullen staan om een glimp van jouw beursstand op te kunnen vangen.
2. Laat zien wat je in huis hebt
Het geven van live demo’s van jouw product of dienst is een leuke manier om eruit te springen. Het is een goede manier voor beurs bezoekers om jouw product of dienst in actie te zien. Ze zullen begrijpen wat jouw bedrijf doet en je zult de kans krijgen om ze te overtuigen van het feit dat ze jouw product of dienst nodig hebben.
Niet vergeten! Zorg dat al je apparatuur voor de beurs goed werkt, anders zal je de demo niet kunnen voeren.
3. Zorg dat je geweldige print producten klaar hebt
Een bord kan gemakkelijk de aandacht trekken van alle aanwezigen. Zorg daarom dat je banners en reclameborden in en rondom je stand plaatst. Op deze manier zullen mensen je van een afstand al kunnen zien, en je herinneren. Zelfs als ze die dag niet bij je langs zijn geweest.
4. Houd het Speels
Een goede manier om mensen naar je beursstand te trekken is door interactieve activiteiten te organiseren. Spelletjes zijn een geweldige manier om die interactie te zoeken met de aanwezigen en om echt indruk op ze te maken. Er zijn ontzettend veel dingen die je kunt doen, zoals challenges, fotohokjes, raadsels, noem maar op.
5. Relatiegeschenken
Wil je mensen trekken? Goodies en relatiegeschenken werken als magneten. Geef ze aan bezoekers met een flyer of een visitekaartje. Ze kunnen ook worden gebruikt als prijzen voor de eerder genoemde spelletjes. Zorg dat de goodies passen bij jouw bedrijf en handig zijn voor de bezoekers. Een aantal creatieve ideeën zijn bedrukte USB-sticks, powerbanks en pennen. Dit zijn relatiegeschenken die fungeren als marketingmiddel en ook handig zijn voor de ontvanger.
6. Iedereen houdt van gratis eten
Zet wat snacks en drankjes klaar voor mensen die langs je beursstand lopen. Bedrukte waterflesjes met jouw logo zijn vaak een groot succes. Als je daadwerkelijk eten verkoopt, geef ze dan een voorproefje van wat er in je keuken wordt gemaakt!
7. Gratis wi-fi
Maak een wi-fi hotspot klaar voor als bezoekers dat eventueel nodig hebben. Langzaam internet is namelijk nogal vervelend. Neem van ons aan dat dit op veel beurzen vaak een probleem is. Maak bezoekers daarom superblij met een snelle en gratis internetverbinding.
8. Gebruik video presentaties
Wat gebeurt er als er veel bezoekers zijn, maar je niet genoeg werknemers hebt om iedereen te woord te staan? Wij raden aan om video presentaties te gebruiken. Dit is allereerst handig om mensen aan te trekken en ze te informeren als er geen mensen zijn om ze persoonlijk aan te spreken.
9. Geef leerzame workshops
Mensen gaan naar beurzen voor veel verschillende redenen, waaronder de wil om te leren. Daarom kan het aanbieden van korte en eenvoudige workshops regelmatig bezoekers naar je stand trekken. Je kunt handig van de gelegenheid gebruik maken en deze mensen via bijvoorbeeld bedrukte werkbladen informatie geven over jouw merk.
10. Maak een zithoekje
Er zijn vaak geen plekken om uit te rusten tijdens beurzen. Daarom kan het creëren van een kleine rustplek veel mensen naar je beursstand trekken. Terwijl ze rusten, kun je gemakkelijk een praatje aanknopen over jouw product of service. Je kunt ze ook een flyer of catalogus geven.
Ben je klaar voor de stortvloed aan mensen? We weten zeker dat je beursstand met deze tips in no time volstroomt. Succes!