Marketing, Stickers
5 Geweldige Voorbeelden van Effectieve Sticker Marketing
Grote en dure marketing campagnes zijn niet altijd de beste. Veel bedrijven hebben liever een eenvoudige en betaalbare strategie die zorgt voor een grote impact. Goedkope stickers zijn ideaal voor gemakkelijk en betaalbare marketing. Om het te laten werken, moet je het echter wel goed aanpakken.
Hieronder zie je een aantal geweldige voorbeelden van hoe je stickers voor jouw marketingcampagne kunt gebruiken:
1. Stomende Straten
Gebruik van je omgeving is een van de dingen die een sticker campagne succesvol kunnen maken. Neem het voorbeeld van Folger, die een illusie van een dampende koffiemok maakte door handig gebruik te maken van een vinyl sticker. Deze plakten ze op putten waar om de zoveel tijd stoom uitkomt. Het is een simpel concept die handig gebruik maakt van de omgeving. Iedereen die het ziet wordt allereerst ontzettend verrast en krijgt daarna zin in een lekker kop koffie.
2. Verlicht de Weg
Duracell’s sticker marketing legt de nadruk op de kracht van zijn producten. Het bedrijf plakte stickers naast grote lichtbronnen zoals de koplampen van stadsbussen, zodat het leek alsof de zaklamp enorm krachtig was. Zeer betaalbaar en zeer creatief!
3. Creëer Bewustzijn
Sticker marketing wordt niet alleen gebruikt voor merken en producten. Je kan het ook gebruiken om maatschappelijke problemen onder de aandacht te brengen. Help the Homeless plakten voedingswaarde stickers op prullenbakken om bewustzijn te genereren voor de daklozen. Het effect is erg sterk.
Daklozen kunnen zich vaak geen degelijke maaltijd veroorloven. Soms is hun belangrijkste plek om eten te vinden de prullenbak, waar ze een aangegeven broodje hopen aan te treffen. Deze sticker campagne zet je echt aan het denken over hoe we de daklozen kunnen helpen.
4. Interactieve Stickers
Vloerstickers kunnen ook interactief zijn, zelfs zonder dat je het doorhebt. Frontline plakte een gigantische vloersticker van een hond met jeuk in een winkelcentrum om hun oplossing voor vlooien te promoten. De sticker is van dichtbij slechts een sticker, maar van bovenaf lijken de mensen die over de sticker heen lopen op vlooien die de hond lastig vallen. Een treffend voorbeeld van duidelijk marketing.
5. Niet te Ontkennen Effect
Deze campagne van Pedigree maakt mensen duidelijk waarom ze voor hun product moeten kiezen. Ze plaatsen levensgrote stickers van een kom met snoepjes voor supermarkten en dierenwinkels. Het was onweerstaanbaar voor elke passerende hond. Ze liepen richting de stickers en begonnen deze te likken. De honden werden visueel getrieerd maar werden ook verleid tot het proberen te eten van de sticker.
Deze sticker marketing werkt zo goed, omdat het laat zien dat honden het product heel erg graag willen hebben. Het neemt elke twijfel weg of je hond het product wel wilt proberen.
Probeer stickers te gebruiken in jouw volgende marketingcampagne. Denk buiten de gebaande paden en verzin stickers die zorgen dat voorbijgangers het opmerken en jouw product leren kennen!