Buitenreclame, Marketing
8 Creatieve Ideeën voor Buitenreclame
Dus je weet dat je aan buitenreclame wilt doen, maar weet niet precies zeker hoe? Of welke middelen je moet gebruiken? Hier zijn 8 ideeën om je te inspireren voor een spetterende marketingcampagne in de buitenlucht.
1. Lachen met Vlaggen
Vlaggen en strandvlaggen kunnen worden gebruikt om klanten naar jouw winkel of kraampje te halen, zelfs op afstand. Ze kunnen ook worden gebruikt om reclame te maken voor producten of evenementen. Aangezien ze van veraf zichtbaar moeten zijn, kun je er maar een beperkte hoeveel informatie op kwijt.
Zie jouw vlaggen als gasten op een feestje – hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
2. Creatieve Reclameborden
Reclameborden zijn erg flexibele marketingmiddelen die voor vrijwel elke gelegenheid kunnen worden gebruikt. Ze zijn stevig, wat komt doordat ze zijn gemaakt van weerbestendige materialen zoals aluminium.
Bestel een forex bord om de de boodschap van jouw banner meer nadruk te geven. Wanneer de zon dit bord vanuit een bepaalde hoek raakt, ontstaat er een schaduw waaruit je de volgende woorden kunt opmaken: “Take a break from the sun”. Dit creatieve reclamebord benadrukt hoe belangrijk het is om je huid te beschermen tegen UV-straling.
3. Muur Advertenties
Muren zijn de perfecte plek voor jouw reclame. OP muren kan je zo creatief zijn met jouw marketing als je wilt. Je kan posters ophangen, vinyl stickers opplakken of zelfs een muurschildering maken.
4. 3D Reclame
In de reclamewereld draait het allemaal om het onderscheiden van de concurrentie. Veel merken proberen de rest een stapje voor te zijn door 3D componenten toe te voegen aan hun billboards, stoepborden of posters. 3D objecten in de reclame zijn erg effectief in het trekken van aandacht.
5. Het Openbaar Vervoer
Buitenreclame kun je natuurlijk overal vinden, maar bij zowel busstations als treinstations, waar mensen vaak lang moeten wachten, ligt een bijzondere kans. Het kan zo simpel zijn als een poster ophangen of treinen compleet volplakken met vinyl stickers.
6. Sticker Marketing
Stickers zijn een vaak onderschatte vorm van marketing. Hoewel ze meestal worden gebruikt als versiering, zijn ze een erg effectief en leuk marketingmiddel. Je kan zo creatief zijn als je maar wilt, tegen erg lage kosten. Je kan ze in elke vorm verkrijgen en plakken op deuren, ramen en vloeren!
7. Marketing met Straatmeubilair
Meubel Reclame is een ander idee voor buitenreclame dat niet alleen zorgt voor aandacht, maar mensen ook écht lang bij blijft. KitKat begrijpt dit, en laat het erg goed passen met de slogan “have a break, have a KitKat”. Strandstoelen en paraplu’s zijn een andere manier om dit te doen op een zonnige dag.
8. Interactieve Buitenreclame
Vandaag de dag reageren consumenten beter op reclame die ze een unieke en memorabele ervaring kan bieden. Technologie heeft marketeers ontzettend geholpen in het verzinnen van nieuwe manieren voor creatieve merkinteractie.
Eén geweldig voorbeeld is de NHS Virtuele Bloeddonatie campagne die zich erop richt om mensen aan te moedigen bloed te doneren en te laten zien hoe belangrijk het is. In hun campagne laten ze patiënten zien die bloedtransfusies nodig hebben via een digitaal billboard. Voorbijgangers krijgen een sticker om op hun arm te plakken, welke vervolgens wordt gescand door een smartphone. De smartphone simuleert vervolgens een bloedtransfusie vanuit de arm. Terwijl je virtueel bloed geeft, de patiënt op het digitale billboard begint er langzaam aan gezonder uit te zien naarmate de zak met bloed wordt gevuld.