Coronavirus: 4 tips om jezelf op de markt te zetten en gezond te blijven

Coronavirus: 4 tips om jezelf op de markt te zetten en gezond te blijven

Alle bedrijven hebben het lastig op dit moment, en ik kan me voorstellen dat jullie allemaal het beste van jullie tijd proberen te maken; herontwerpen, opknappen, schoonmaken op plekken die je normaal nooit zou schoonmaken. Maar je kan meer uit deze tijd halen, nu is het belangrijker dan ooit om up-to-date en creatief te blijven. In dit artikel hebben wij 4 adviezen geschreven om je bedrijf te promoten en hoe je gemotiveerd kunt blijven tijdens deze rare tijden met het Coronavirus.

1. Houd je klanten geïnformeerd

Als je een plek hebt waar je meestal je klanten bedient (zoals een kantoor, bar, restaurant, café etc.), neem de tijd om deze plek te verbeteren. Dit betekent niet alleen dat je bedrijf er een stuk beter uit komt te zien wanneer je weer open mag, maar ook dat je personeel betrokken blijft en ze niet afgestoten voelen. Er zijn veel manieren om dit te doen, bijvoorbeeld door gebruik te maken van social media om je voortgang te delen en bij te houden. Neem bijvoorbeeld voor, tijdens en na foto’s om het hele proces te laten zien. Er zijn vele opties om dit te doen, dus laat je creativiteit zijn gang gaan!

2. Neem deze tijd om (opnieuw) je strategie te bepalen

In de volle gang van zaken kan het soms moeilijk zijn om zicht te houden op je plannen, of het nu gaat om je doelgroep, boodschap of lange- en kortetermijndoelstellingen. Gebruik deze kans om opnieuw te evalueren. Heb je je doelen bereikt? Gaan de dingen zoals je had gedacht? Waarom wel/niet? Hoe denken je collega’s/medewerkers erover? Moet je wat aardiger zijn tegen Tim van de boekhouding? Misschien heb je wel nieuwe huisstijl producten nodig?

3. Hoe is je markt veranderd?

Neem de tijd om je belangrijkste klanten te benaderen, te identificeren en vraag ze wat ze willen zien in jouw bedrijf. Dit zorgt ervoor dat ze zich betrokken voelen, maar het belangrijkste is dat je direct vanuit de bron hoort wat zij willen. Als je al deze informatie hebt, kun je daadwerkelijk een plan samenstellen en het waarmaken. Of het nu gaat om het verbeteren van de locatie van je bedrijf of het toevoegen van nieuwe producten of diensten. Zorg ervoor dat je deze tijd goed gebruikt, zodat als het moment weer daar is, je weer op volle kracht kunt beginnen.

4. Om relevant te blijven, blijf gemotiveerd

Zoals vele anderen moet jij waarschijnlijk ook vanuit huis werken. En hey, ik ook. Het kan lastig zijn om voor een lange tijd productief te blijven als je niet op kantoor bent en gescheiden van collega’s (alleen diegene die je mag dan). Ineens staat de vraag die je eerst direct kon stellen aan je naaste collega een aantal uur in de wacht van je werkchat en heb je wat minder energie omdat je de hele dag achter een scherm zit.

Wat kan je doen? Het is nu de tijd om creatief te zijn, je merk te verbeteren en veranderingen maken die je in eerste instantie niet zou hebben gemaakt. Als je denkt dat je verloren was, zoek dan weer naar het doel van je werk. Waar ben je goed in? Waar ben je slecht in? Houd contact met vrienden, familie en collega’s en zorg ervoor dat je, ondanks dat je nu elkaar minder ziet, nog steeds één team bent. En tenslotte, werk ook aan jezelf. Verbeter jezelf.

Wat vind je van ons advies? Heb jij nog andere adviezen? Hoe ben jij gemotiveerd? Laat het ons weten in de comments hieronder, we willen graag horen wat je denkt.