Growth hack met buitenreclame

Growth hack met buitenreclame

Tegenwoordig zijn we onderworpen aan zoveel digitale advertenties, vanuit alle mogelijke hoeken, dat we begonnen zijn ze te negeren. We zijn gevoelloos geworden voor advertenties in apps, op sociale media, in e-mails, op de radio, op tv, en de lijst gaat maar door. Ook zijn we op zoek gegaan naar verschillende manieren om de advertenties uit te schakelen, waardoor deze methodes minder effectief worden.

Wat als ik je vertel dat er een andere marketingmethode is, een methode die door veel start-ups en kleine bedrijven wordt onderschat en onderbenut. Een methode waarbij klanten zich niet kunnen afmelden, wegklikken of betalen voor een geüpgradede versie om de advertenties uit te schakelen? En het wordt nog beter; je hebt maar één vast bedrag als kosten, ongeacht hoeveel vertoningen er zijn? Klinkt dit te mooi om waar te zijn? Dat is het niet – en het zal de #growthhack zijn die ervoor zorgt dat jouw start-up opvalt en sneller laat groeien dan anderen.

Het antwoord: Haal je merk en reclame naar buiten. Bedrukte buitenreclame. Het is een klassieker, die velen zien als een oude methode. Echter, het geeft je de kans om van een oververzadigde digitale markt naar een plek te gaan waar je inspanningen en investeringen gegarandeerd opvallen en waar je opgemerkt zal worden.

Er zijn veel manieren waarop je buitenreclame kunt gebruiken en het is belangrijk om een goede match te hebben voor wat, waar en wanneer je adverteert. Strandvlaggen zijn een geweldige manier om aandacht te trekken aangezien ze ‘dansen’ in de wind. Met verschillende materialen en beschikbare formaten weet je zeker dat je de juiste combinatie voor je locatie kunt vinden. Vlaggen tip; gebruik meerdere vlaggen op één locatie – bouw een leger van vlaggen om ten strijde te trekken voor je merk en garandeer dat je in het middelpunt van de aandacht zal staan. “Less is NOT more”, in deze situatie.

Als je een winkel hebt, ben je al bekend met reclameborden en panelen en het enorme verschil dat ze kunnen maken in je etalage. Iets onopvallends veranderen naar een echte professionele opstelling begint van buitenaf. Er zijn nog veel meer toepassingen van deze kosteneffectieve reclame methode. Het plaatsen van borden en panelen in het gebied waarin jouw zaak zich bevindt, helpt niet alleen om mensen jouw winkel te vinden maar het kan ook een trigger zijn van een herinnering aan jouw merk of producten. Borden en panelen tip; bekijk contoursnijden – snijd het paneel in elke aangepaste vorm die bij je merk of bericht past.

Er zijn natuurlijk nog meer creatieve manieren om buiten te adverteren, zoals spandoeken, parasols en stoepbord met jouw merk en strak design. Als je mensen kunt laten lachen, zullen ze je herinneren en als je hen een plek kunt geven om even te ontspannen, zullen ze zeker jouw bedrijf als voorkeur hebben.

De drie belangrijkste dingen waar je rekening mee moet houden bij het regelen van je ontwerp en het selecteren van je producten voor buitenreclame zijn; 
1. Houd het eenvoudig, kies voor gewaagde ontwerpen, contrasterende kleuren, zo weinig mogelijk tekst. Het wordt toch van een afstand bekeken.
2. Hoeveelheid en grootte. The bigger, the better. Less is not more! 
3. Locatie. Dit is super belangrijk, zorg ervoor dat je een locatie hebt die duidelijk zichtbaar is voor zoveel mogelijk passerend verkeer, zonder obstakels, en zorg ervoor dat je het meest geschikte product en accessoires daarvoor hebt.

Het is echt eenvoudig – de advertentie methode die je klanten niet kunt uitschakelen. Mis deze kans niet en versla je concurrenten!