Kun je het gewenste product of oplage niet vinden? Vraag direct een offerte aan.

Bestelling

  • Wat is de status van mijn bestelling?

    Log in en ga naar 'Mijn bestellingen'. Klik op een bestelling en je ziet in één oogopslag wat de status is. Je kunt in het volgende artikel lezen wat elke status betekent: blogartikel uitleg statussen.

  • Hoe bestel ik?

    Bestellen bij ons is heel simpel. De website begeleidt je eenvoudig door de volgende stappen:

    1. Kies je product.
    2. Kies een design optie ( upload je eigen ontwerp, Ontwerp van een sjabloon of Ontwerp laten maken)
    3. Selecteer de specificaties voor je product
    4. Kies je levertijd
    5. Upload je bestanden (indien noodzakelijk). Bekijk eerst onze opmaakvoorwaarden
    6. Selecteer het afleveradres
    7. Kies je betaalmethode en rond de betaling af
    8. Doe een laatste, grondige check op de online drukproef en keur deze goed (indien beschikbaar voor jouw keuze)

    Je hebt nu succesvol een bestelling geplaatst. Houd je mail in de gaten voor eventuele updates.

  • Upload je eigen ontwerp: hoe het werkt

    Wanneer je gekozen hebt om je eigen ontwerp te laten drukken is het belangrijk dat deze volgens onze werktekeningen is gemaakt en voldoet aan onze opmaakvoorwaarden. Volg de volgende stappen op onze website:

    1. Selecteer de specificaties voor je gekozen product
    2. Kies je leverdatum
    3. Upload je bestanden en kies voor een basis bestandscontrole, of voor de uitgebreide bestandscontrole
    4. Selecteer het afleveradres
    5. Kies je betaalmethode en rond de betaling af
    6. Doe een laatste, grondige check op de online drukproef(indien je hebt gekozen voor de basis controle) en keur deze goed

    Wanneer je hebt gekozen voor een uitgebreide bestandscontrole, of wanneer jouw design vanwege de complexiteit niet automatisch gecontroleerd kan worden, checkt één van onze experts je bestanden nog grondig. Mogelijk nemen we in dat geval via de mail nog contact met je op over je bestanden.

    Let op: Na bevestiging wordt je bestelling direct automatisch ingepland in onze productie. Annuleren is nu niet meer mogelijk, dus controleer je design nauwkeurig voordat je deze goedkeurt.

  • Ontwerp van een sjabloon: hoe het werkt

    Op de volgende pagina leggen we je eenvoudig uit hoe je gebruik kunt maken van onze online designtool: klik hier

  • Ontwerp laten maken: hoe het werkt

    Op de volgende pagina leggen we je eenvoudig uit hoe het laten maken van een ontwerp in zijn werk gaat: klik hier

  • Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

    Je kunt de status van je bestelling bekijken in 'Mijn bestellingen' in je account. We nemen jouw bestelling pas in productie als we een bestand hebben dat aan de voorwaarden voldoet en je betaling binnen is. Zodra je status 'Je bestelling is in productie' is, geven wij je een verwachte levertijd door.

  • Hoe vraag ik een offerte aan?

    Je kunt een offerte aanvragen via het kopje klantenservice op onze website. Voordat je een offerte aanvraagt attenderen we je graag op de volgende zaken:
    - Afwijkende papiersoorten leiden vaak tot de grootste meerprijzen, omdat we deze meestal niet kunnen combineren.
    - Afwijkende formaten leiden relatief tot minder hoge meerkosten, maar zullen altijd een hoger kostenplaatje hebben dan ons standaard assortiment. Bekijk hier ons standaard assortiment.

  • Hoe geef ik akkoord op een offerte?

    Wanneer we een offerte aan je uitbrengen krijg je een mailtje met de specificaties en de prijs. Via deze mail kun je akkoord geven, je bestanden uploaden en je betaling afronden. Zo hebben wij alle informatie bij elkaar en kunnen we jouw offerte in productie nemen.

  • Kan ik andere formaten bestellen?

    We kunnen standaard formaten een stuk voordeliger produceren door schaalvoordelen. Wij raden je dan ook aan om een standaard formaat te kiezen op onze website. Je kunt echter altijd een offerte aanvragen voor een ander formaat.

  • Kan ik mijn drukwerk op een andere papiersoort laten drukken?

    Ja, we kunnen eventueel op een andere papiersoort drukken. Houd er wel rekening mee dat we in dit geval vaak ons combinatievoordeel kwijtraken, waardoor de prijzen een stuk hoger uit kunnen vallen. We adviseren je daarom altijd om een standaard papiersoort van onze website te kiezen, maar helpen je natuurlijk ook graag verder met al je andere wensen. Een offerte aanvragen doe je hier.

  • Tot hoe laat mag ik mijn bestanden aanleveren?

    Zowel het uiterlijke aanlevertijdstip als de levertijden zijn afhankelijk van jouw productselectie. Wanneer je jouw productselectie hebt gemaakt op onze website, zie je onderin de pagina wanneer we jouw bestanden nodig hebben om de genoemde levertijden te halen. Voor de meeste offset producten (grote oplagen) is dit 11:30 en voor de meeste digitale producten (kleine oplagen) is dit 14:30.
    Let wel op dat genoemde data alleen gelden wanneer betaling en correcte bestanden (ze voldoen aan onze opmaakvoorwaarden) op het genoemde tijdstip bij ons binnen zijn (met uitzondering van betaling op rekening).

    Lees dit blogartikel voor meer informatie over levertijden.

  • Moet ik mezelf registreren om een bestelling te kunnen plaatsen?

    Ja, wanneer je een bestelling wilt plaatsen, heeft Drukzo je gegevens nodig om je drukwerk naar het juiste afleveradres te versturen. We gebruiken deze gegevens alleen voor onze administratie en dit wordt niet gedeeld met derden of andere partijen!

  • Krijg ik een orderbevestiging als ik bestel?

    Ja natuurlijk krijg je bij ons direct per e-mail een bevestiging van wat je besteld hebt. Kun je deze niet direct vinden, kijk dan voor de zekerheid in je ‘ongewenste mail’ of ‘spam’. In deze e-mail staat je ordernummer, ook wel bestelnummer genoemd, die je nodig hebt als je een vraag hebt over je bestelling. Aan de hand van dit nummer kunnen onze medewerkers direct meekijken in het systeem en het juiste antwoord geven op je vraag.

  • Wat betekent mijn orderstatus in mijn account?

    In 'Mijn bestellingen' in jouw account kun je per bestelling zien wat de status is van de gehele bestelling. Door op het bestelnummer van de bestelling in het overzicht te klikken kun je deze orderrregel-statussen zien. De betekenis van deze statussen vindt je hier.

  • Kan ik mijn afleveradres nog wijzigen na het plaatsen van mijn bestelling?

    Je bestelling gaat in veel gevallen snel door naar productie. In sommige gevallen is het nog mogelijk om je afleveradres aan te passen. Stuur in de geval een mailtje naar hallo@drukzo.be. Het is in ieder geval niet meer mogelijk om je adres te wijzigen nadta je bestanden zijn goedgekeurd.

  • Kan ik ook per e-mail bestellen?

    Het is niet mogelijk om per e-mail een bestelling te plaatsen. Gezien de enorme hoeveelheid bestellingen die we elke dag hebben, is de foutmarge hier te groot. We willen je graag vragen je bestelling via de website te plaatsen.

  • Ik wil mijn bestelling annuleren. Hoe doe ik dat?

    Om je bestelling te annuleren dien je een mail te sturen naar hallo@drukzo.be. Een van onze mederwerkers zal de annulering dan in orde maken. Voor een annulering van een bestelling rekenen we altijd €9,95 administratiekosten.

  • Kan ik verschillende producten laten versturen naar verschillende adressen?

    Je kunt verschillende producten naar verschillende adressen versturen via de derde stap in het bestelproces: Levering. Hier kies je per product het adres.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

En profiteer van aanbiedingen en deals!

Drukzo