Kun je het gewenste product of oplage niet vinden? Vraag direct een offerte aan.
  • Super eenvoudig online bestellen
  • Razendsnelle levering
  • Gratis verzending
  • Kies uit duizenden online ontwerpen

Gevouwen folders

Vertel jouw verhaal stap per stap, vouw per vouw!

Folders drukken: nooit uit de mode!

Het is je waarschijnlijk niet ontgaan: folders laten drukken is nog steeds populair binnen de marketingwereld. Deze klassieker is al jaren populair en het ziet er niet naar uit dat dit snel zal veranderen. Ondanks dat veel reclame en promotie verplaatst naar online, begrijpen veel marketingspecialisten dat geprinte informatie krachtig blijft. Wel heeft de verplaatsing naar online werking op de printindustrie: folders online laten drukken is makkelijker dan ooit! Is dat waarom de folder prominent is gebleven?

Onder andere. Ook de verschillende formaten waarin ze verkrijgbaar zijn draagt hieraan bij. Of het nu A6, A4 of 1/3 van een A3 is, verschillende mensen lezen op verschillende formaten en daar kun je bij folders laten drukken makkelijk op inspelen. Dit maakt ze ideaal om uit te delen – helemaal als ze dienen als brochure of menukaart. Zo kan A5 bijvoorbeeld gemakkelijk in een enveloppe, voor als jouw bedrijf ook direct mailing gebruikt. Je kunt ook dit formaat folders drukken om weg te geven, aangezien deze handzaam genoeg zijn om mee te nemen en groot genoeg om veel informatie kwijt te kunnen. Bijna ieder formaat steek je gemakkelijk in een tijdschrift of krant, waardoor je ook uitgebreide informatie gemakkelijk aan jouw doelgroep geeft. Hetzelfde geldt voor plekken als bars, wachtkamers of restaurant waar men rustig jouw verhaal kan lezen.

Maar er zijn nog meer redenen waarom mensen nog altijd folders laten drukken. Het is een heel divers product die op meerdere mogelijkheden ingezet kan worden om jouw bedrijf te adverteren. Of je nu wilt dat mensen informatie over jouw merk gaan aanvragen, je jouw bruiloft of evenement wilt promoten of jouw bedrijf op de kaart wilt zetten, er is altijd een formaat en vouw die past bij jouw doel. Niet alleen kun je dit product veelzijdig inzetten, een folder drukken is tegenwoordig ook heel makkelijk geworden. Met een PDF-bestand dat je kunt uploaden, heb je binnen een paar stappen jouw bestelling gedaan. En door de grote vraag naar het product, is goedkoop folders drukken geen enkel probleem!

Folders laten drukken met een knallend design

Er zijn verschillende aspecten waar je met jouw design op kunt letten. Zomaar een aantal folders printen is niet aan te raden, dus heeft Drukzo vier tips voor je!

1. Kleurcombinaties

Geloof het of niet, maar de kleuren die jij voor jouw marketing en reclame kiest zijn van grote invloed op het succes dat het heeft. Daarom is het handig om je af te vragen: voor wie laat ik deze folders drukken en wat wil ik dat zij doen? Dit kan je helpen om de juiste kleuren te kiezen. Zo wordt blauw bijvoorbeeld geassocieerd met ‘helder denken’ en ‘concentreren’. Kleuren als rood, geel en oranje worden geassocieerd met actie ondernemen, waardoor dit goede call-to-actions zijn.

2. Lettertypes

Een tweede is het lettertype dat je gebruikt voor jouw boodschap. Misschien draagt jouw huisstijl een krullerig lettertype, maar dit is niet het best leesbaar. Ook kun je ervoor kiezen om de belangrijkste zin of alinea een ander lettertype te geven, waardoor dat extra opvalt en men het eerder zal lezen. Houd rekening met hoe het totaalplaatje oogt (niet te onrustig) en of een lettertype ook geschikt is om te printen.

3. Lay-out

Houd met het design rekening op welke vouw je kiest. Je wilt niet dat we de tekst over de vouw van de folders printen! Bereken de oppervlakte die iedere vouw heeft, want dit verschilt van enkelvouw tot wikkelvouw en kruisvouw. Hierbij kun je ook rekening houden met wat je wanneer vertelt. Een omslag is bijvoorbeeld een goed moment om een nieuw onderwerp te starten!

4. Content is key

Als het aankomt op tekst en beeld, wil je to the point zijn. Mensen houden ervan als ze alles op een presenteerblaadje krijgen. De belangrijkste informatie? Wat je aanbiedt en wat de lezer daaraan heeft. Vertel zo krachtig – maar met zo min mogelijk woorden – waarom jouw service of product voor hen de beste keuze is. Bulletpoints zijn hier een goede manier voor. Tot slot kun je gebruik maken van een kortingscode voor de eerste aankoop, waarmee je hun interesse nog meer trekt of de klant écht binnensleept.

Tot slot een punt dat eigenlijk vanzelf spreekt, maar nog te vaak voorkomt. Een spelfout, in de kop of de lopende tekst, doet altijd grote afbraak aan jouw folder. Je kunt deze nog zo aantrekkelijk designen en schrijven, maar adverteren met een spelfout werkt niet. Het scheelt veel tijd – en geld! – om een dubbele check te doen voordat we de folder afdrukken. Eenmaal in productie kan dit namelijk niet meer worden aangepast.

Folders printen: hoe meet je het succes?

Veel klanten waarderen wervende folders vanwege hun compacte formaat maar grote hoeveelheid informatie. Net als posters, brochures en spandoeken publiciteit voor jouw merk kan genereren, zijn folders geschikt voor zowel bestaande als nieuwe klanten. Het kan lastig zijn om het succes van jouw drukwerk te tracken. Je kunt nog zo goedkoop folders drukken, maar zonder return on investment is dat het niet waard. Wat zijn indicatoren dat jouw promotie zijn vruchten afwerpt?

- De kortingscode die je hebt gegeven, wordt vaak gebruikt. Kies voor een aparte kortingscode voor een folder en, als je er meerdere hebt, een aparte voor iedere variant. Zo houd je gemakkelijk bij welke het beste werkt.

- Gebruik een QR-code die mensen kunnen scannen met hun telefoon of tablet. Je houdt zo niet alleen bij hoe mensen bij je terecht komen, maar gaat ook de interactie met ze aan.

- Je merkt een toename in telefoontjes, e-mails, aanvragen of websiteverkeer. Wil je zeker weten dat de nieuwe bezoekers via een bepaalde weg bij je zijn gekomen? Implementeer dan een ‘hoe ken je ons’-feature in het aanmeldproces. Zo houd je nauwkeurig bij wie waar vandaan komt.

Door bij te houden wat het effect van folders drukken op jouw zaken heeft gehad, kun gemakkelijk beslissen of het het waard was. En natuurlijk, hoeveel je er volgende keer bestelt!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

En profiteer van aanbiedingen en deals!

Drukzo